چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ندای واقعی حوزه علمیه قم، جلوگیری از خونریزی و کشتارهاست که باید به گوش جهانیان برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه قم با رئیس مجلس شورای اسلامی که در سالن  شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: تمام روزها، روز خبرنگار است؛ چراکه نقش مهمی در اطلاع رسانی داشته و حرفه ای جذاب دارند.

وی ابراز داشت: جذابیت عرصه رسانه به این دلیل است که نتیجه فعالیت خود را بسیار سریع مشاهده کرده و نتیجه آن را می بیند.

*فعالیت رسانه ای سفارشی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: فعالیت رسانه ای، سفارشی نیست؛ به همین دلیل به اصحاب خود شخصیت می دهد؛ چراکه خبرنگاران به دنبال حقیقت هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در توصیه ای به خبرنگاران تصریح کرد: پافشاری بر برخی از مسائل و موضوعات، از مباحثی است که برخی از خبرنگاران بر آن اصرار داشته؛ در حالی که واقعیت خارجی ندارد و باید از این مسائل دوری کرد.

دکتر لاریجانی واقع گرایی را یکی از ویژگی های خبرنگار خوب دانست و گفت: اصحاب رسانه نباید قالب های فکری خود را به واقعیت ها تحمیل کنند؛ چراکه در این راه باید حق را دید و براساس آن فعالیت خبری انجام داد.

وی قم را استانی پر رفت و آمد و پر خبر دانست و بیان داشت: حرم مطهر، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه به عنوان مرکز تحولات فکری منطقه، سبب شده تا شهر قم از لحاظ رفت و آمد رجال سیاسی و بزرگان دنیا در رتبه بالایی قرار گیرد.

*درگیری های منطقه دارای پشت صحنه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه، اظهار داشت: امروز شاهد درگیری های آلوده و دارای پشت صحنه در میان مسلمانان هستیم که با اطلاع رسانی درست و دقیق می توان از آن کاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: قم مرکز فکری غنی برای مسلمانان بوده و پیام آن، پیام رحمت، اخوت و برادری است.

*خبرنگاران ندای واقعی حوزه را به گوش جهانیان برسانند

دکتر لاریجانی ادامه داد: ندای واقعی حوزه علمیه قم، جلوگیری از خونریزی و کشتارهاست که باید به گوش جهانیان برسد.

وی خاطرنشان ساخت: نگاه تفکر شیعی، نگاهی مسالمت آمیز و زندگی با محبت است؛ به همین دلیل محل رجوع همگان بوده و به عنوان شهری بین المللی مطرح است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحصیل قریب به 100 هزار نفر در حوزه مقدسه قم، تصریح کرد: کمتر شهری در ایران اسلامی وجود دارد که این حجم نیروی کاوش گر داشته باشد؛ اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که آبادانی قم، مکمل بخش فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی آن است و بدون آن دچار نقص می باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اطلاع رسانی از کارآفرینی های استان قم، از نکات مهمی است که در راستای آبادانی شهر باید به آن پرداخته شود.

دکتر لاریجانی مشکل اقتصادی را بزرگترین معضل امروز کشور دانست و گفت: ایجاد وفاق ملی در راستای رفع مشکلات، از نکات بسیار کلیدی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

*پاسخ مسئولان به خبرنگاران در پیشرفت کشور مؤثر است

وی با تأکید بر پاسخگویی مسئولان به اصحاب رسانه، بیان داشت: مدیران کشور باید فرصتی را برای خبرنگاران قراردهند تا به سوالات آنان پاسخ دهند؛ چراکه در پیشرفت کشور مؤثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پاسخگویی مسئولان به همفکری مردم با آنان کمک خواهد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های امروز بین المللی و منطقه ای، اظهار داشت: امروز حساسیتی در منطقه وجود دارد که در هیچ زمانی به این اندازه شاهد آن نبودیم و متأسفانه با شیطنت هایی مواجه هستیم یکی از آنها به هم ریزی منطقه برای تثبیت خود است.

دکتر لاریجانی با اشاره به رفتارهای برخی از کشورهای منطقه، ابراز داشت: امروز میان برخی گفته ها و برخی عمل ها، تفاوت است که جای تأسف دارد.

*آراستگی رفتاری نیاز امروز ایران اسلامی است

وی ایران را مرکز ثقل منطقه دانست و گفت: آراستگی رفتاری در شرایط داخلی کشور، یکی از نیازهای امروز جامعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جناح های سیاسی خاطرنشان ساخت: امروز باید برخی از اختلافات را کنار گذاشت تا به اولویت ها دست پیدا کرد؛ چراکه در نقطه حساسی قرار داشته و توجهات بسیاری به کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور، وفاق ملی، ایجاد همدلی و ... از جمله مؤلفه های امنیت در کشور می باشد که مسئولان و اصحاب رسانه باید به آن توجه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha